Innan frosten,

Blev varken sova eller att spela Sims, istället började jag kolla på Wallander som jag inte sett på as länge. Och att jag aldrig lär mig att jag blir bara uppskräm av svenska filmer men dom är ju så bra och Ola Rapace är en riktig pudding! Har tyävrr inte sett några filmer sen Ola och Johanna slutade men de ska införskaffas med eftersom jag har de andra. Antar att alla typ redan sett denna men är kommer handlingen iallafall.

Handling:
Genom gryningsdimman lyfter en flock brinnande svanar från sjön. Det som ser ut som ett pojkstreck får snart oanade proportioner då ett mord kan knytas till svanarna. Det enda spåret Kurt Wallander har att gå på är en bibel på engelska med lösryckta citat skrivna på hebreiska. Samtidigt anländer Kurts dotter Linda till Ystad. Hon är nyutexaminerad från Polishögskolan och har fått anställning på stationen i Ystad.






Gött att jag hittade ett norskt omslag med, haha :p
Det blir nog att kolla den andra filmen imorgon.
Det blir bra att kurera sig till. Har ju inte tid att bli sjuk, fast ska jag bli det så äre nu.
För om två veckor har jag inte tid, för då kommer jag Tomas! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0