Brandutbildning,

Det var vi på igår, var väl ganska intressant. Allt sitter ju i mitt huvud sen jag var lite, det enda som var nytt var när de pratade om ålderdomshem och så men annars kan jag ju det mesta känns det som. Ett + var ju att det var en ganska snygg brandman som höll i föreläsningen. Typiskt att han hade fru och barn, bodde dessutom i Karlskoga. Haha ;)

Efter fika och några timmars teori var det dags att gå ut och få testa på lite. Vi fick testa att släcka eld med en skumbrandsläckare, även fast de sa vad den vägde fick alla en chock när man tog tag i den. Vägde ju bara 12 kg men man tänker så dumt :P Sen fick vi släcka eld på en docka med brandfilt, på något vis hamnade jag visst först i kön till det. Ojoj! Men var ju en utav de snyggaste brandmännen (utav de jag vet, har säkert tillkommit nya) här i stan som höll i den stationen, Hasse Dahl, så han och jag kom överens om att om det gick dåligt för mig så var det Markos fel :D haha.. Roligt var det iallafall och det kändes bra att ha få provat på dessa saker! :)

Nu ska jag fortsätta med mitt intressanta liv, pluggning och åter pluggning. Kommer antagligen visa mig ute igen lagomt till jul, så alla vet! :p
Puss!



Kommentarer
Postat av: evelina *

meh! då missade ju jag något om det var en snygging som hållde i det ;) hihi

2011-11-15 @ 01:05:01
URL: http://evelinajamie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0